Annons:
Etikettallmänt
Läst 807 ggr
Frida B
2015-12-28 22:15

Vad säger hundfolket egentligen?

Liten rolig lek jag kom på när jag satt, oseriöst, och försökte klura ut hur min kontaktannons skulle se ut. Vad säger vi hundmänniskor egentligen?

Exempelvis översatte jag "På fritiden ägnar jag mig åt hundträning, framför allt blodspår i skogen och agility. Jag älskar mitt jobb, jobbar på en större djurklinik." till " På fritiden ägnar jag mig åt att dra runt döda djurfötter dränkta i blod över stock och sten i skogen, gärna i dyblöt mossa, medans jag skvätter blod framför mig där jag går. Försöker även springa ikapp ett djur som springer  5 ggr snabbare än mig i lera, regn och rusk, och gastar obegripliga ord i tron om att djuret förstår vad jag säger, för nöjes skull. Jag älskar mitt jobb som proffesionell hund och kattbajsplockare/spytorkare. Och tillfredställelsen när man sticker hål i ett djurs ben och får se blod är oslagbar. (Blodprov är väldigt vanligt på djursjukhus, är bara det jag syftar på haha!) Dejta gärna mig ;)

Har ni några roliga på lager? 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
VildaVittra
2015-12-28 23:18
#1

"Jag sysselsätter mig och mina älskade hundarna med hunddrag, det är så kul att svischa fram i vinterlandskapet. Mina hundar utfodras med barf där de får hela ben att tugga på, de mår så bra av det. Huskys har en väldigt god aptit. Jag andas och lever för min hundflock"

"Jag utsätter mig för livsfara varje gång när jag ställer mig på sparken bakom mina blådårar till slädhundar, en färd där mina dödsskrin ekar mellan de snötäckta granarna. När jag ska sova är det inte helt ovanligt att jag lägger mig på ett slemmigt ben en av dom grävt ner i min säng till sämre tider. Jag har vid flera tillfällen fått dra allt ifrån plastpåsar till julskinkenät ur häcken på min huskyhane. Jag har inget liv."

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: