Annons:
Etikettallmänt
Läst 803 ggr
XeZafir
1/3/16, 8:35 AM

Dåligt med träning

Med alla dessa helger på rad har det blivit väldigt lite träning för min lilla flasknos!

Dåligt samvete har jag och hon är full av energi, har dock gjort näsövningar inomhus för att hon ska få lite utlopp. Nu blir det till att boka ladan och köra så det visslar.

Hur mycket tränar ni era under vintern?

Hur tränar ni era hundars kondition under vintern?

Själv har jag lite dålig fantasi och använder mig av kastarm där de helt enkelt får hämta bollen. De älskar det! Även de som inte tränar agility är ju med, så det blir en härlig syn med fem lyckliga hundar.

God fortsättning av nya året!

Annons:
Frida B
1/3/16, 11:09 AM
#1

Blir inte mycket agility utan istället blir det mycket spår och nu rallylydnad, och sedan lek och spring med hundkompis :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
1/3/16, 4:26 PM
#2

Vi pausar under vintern, kör lite i hall då och då men fokuserar på draget och lydnaden istället :)

-

Jetaime
1/4/16, 11:03 AM
#3

Vår klubb hyr ridhus en kväll i veckan så agilityn fortsätter, men inte lika aktivt. Annars har vi precis börjat lite smått med drag också…Sen blir det såklart även vanliga promenader…Och annan träning.

VendelaS
1/4/16, 3:04 PM
#4

Pausar också agilityn under vintern. Tror det kan vara bra för både knopp och kropp och ta en längre paus då och då. Har hjälpt något otroligt tidigare, så att grejerna har fått sjunka in. Fokuserar på rally/lydnad, freestyle på vintern. Även drag, promenera i snön osv.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Marieangelica
1/5/16, 6:15 AM
#5

Vi har också lagt agilityn åt sidan denna vinter och fokuserat på rallylydnad. Dels för att vi ville testa något nytt men även för det passar bäst säsongsmässigt. Utöver det gör vi trixträning, nosövningar, balansträning och långpromenader i skogen, apportering osv osv.  :-)

Leviosa
1/5/16, 11:03 AM
#6

Kan man inte träna "torr-handling" under vinterhalvåret? Eftersom jag och min hund är nybörjare tänkte jag att det kan vara bra tillfälle att fila på movesen mellan hindrena 😃 Några tips, någon? Vi har i princip bara gått igenom hinderinlärning hittills. 🤔

Annons:
Jetaime
1/5/16, 11:42 AM
#7

#6 Absolut, vi brukar göra lite små övningar när vi är ute på promenader, som att skicka runt träd/stolpar, fram och runt/över 'grisar', Kontaktfält på saker som lutar neråt, typ ramper osv :) man behöver ju inte tvungetvis ha riktiga Agilityhinder när man tränar såna saker.

ipopuma
1/5/16, 6:20 PM
#8

Uppletande är super för kropp o knopp.

XeZafir
1/6/16, 8:50 AM
#9

Igår var jag och min lilla flasknos och tränade agility inomhus. En jättefin hall och där fanns allt man kan tänka sig. Så underbart roligt och hon är ju så himla duktig!

Älskade flasknos <3

Upp till toppen
Annons: