Annons:
Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
Melonclementin
3/14/16, 12:44 PM

Medlem för att tävla?

Hejsan! Jag undrar om man måste vara medlem i sin rasklubb för att få tävla i agility? Jag är inte intresserad av utställning och har därav inget intresse av att vara medlem i rasklubben för vår dansk-svenska gårdshund. Tidningen bläddrar jag knappt igenom. 

Jag vill börja träna agility om ett halvår ungefär och undrar om det kommer påverka någonting i "agilityvärlden" om jag inte är med i rasklubben för vår ras? 

Dum fråga kanske, men jag hittar inga svar på hemsidan och hittar ingen kontaktmail till dem heller. Men ni vet nog!

Annons:
Fisherling
3/14/16, 2:12 PM
#1

Tror absolut inte att du måste vara med i rasklubben. Däremot är det en bra idé att vara med i en länsklubb utöver SKK. Jag var tvungen att gå med i min länsklubb för att få ställa ut officiellt, kan tänka mig att det kan vara samma sak med andra tävlingar? 

Sen är det alltid en bra idé att gå med i någon lokal hundklubb där du kan träffa andra hundägare och träna :D Jag är med i den lokala brukshundsklubben, väldigt roligt.

IngaTrnqvist
3/14/16, 2:24 PM
#2

Nej, det behöver du inte. Du kan välja om du vill tävla för länsklubb, lokalklubb (eller lokal HU), rasklubb eller SAgiK.

Melonclementin
3/14/16, 8:56 PM
#3

#1 #2 Okej tack för svar! :D

Upp till toppen
Annons: