Annons:
Etikettallmänt
Läst 475 ggr
Therese
2016-06-14 09:55

Testa på?

Jag misstänker att min hund skulle kunna tycka om agility men säker är jag ju inte. Jag googlade runt och det jag hittade var hela kurser och det kostade typ 1500. De pengarna lägger jag gärna ut om vi tycker att det är kul, men kan man testa på det innan? Är det någon som vet något runt Göteborg?

Annons:
Fisherling
2016-06-14 10:59
#1

Många brukshundsklubbar/lokal klubbar (om de har en agilityplan) brukar ha träningskvällar. Gå till dina närmaste klubbar och fråga om du kan få hänga på en träningskväll, många som kör agility är väldigt generösa med tips och råd! Visst kan man åka till en klubb som har hinder framme och köra lite, men då ska man undvika ALLA Balanshinder samt platta tunneln. Det är så lätt att göra fel, och helt plötsligt står man där med en hund som vägrar hälften av hindertyperna.. (Been there, done that) Slalom är också smart att undvika innan man har någon metod att köra efter, det är väldigt lätt att bli frustrerad med slalom om man inte vet vad man gör, och det sista man vill är att hunden ska då negativa känslor som den kopplar till Agilityplanen.

IngaTrnqvist
2016-06-14 12:03
#2

Vissa klubbar har även särskilda prova på-kvällar/dagar. Kika på deras hemsidor.

Jetaime
2016-06-14 14:58
#3

Man kan även, förutom hemsidorna, hålla utkik på klubbars FB-sidor ifall det finns prova-på-dagar osv. Har tyvärr inte så bra koll själv uppe runt Gbg.

Upp till toppen
Annons: