Annons:
Etikettinlärning
Läst 943 ggr
amandatherese
2016-11-17 22:08

Agilitykurs

På måndag är det äntligen dags för fortsättningskurs för mig pch Helix! Vi gick en grundkurs i våras/somras och på grund av flytt har jag inte kunnat boka in mig tidigare men nu så ^^, Vi har en del hinder kvar att lära in och jag måste bli snabb i benen för att hänga med men vad gör det när man inga tävlingsambitioner har, det är ju bara så fruktansvärt kul att träna agility :D

Annons:
amandatherese
2016-11-21 23:05
#1

Ikväll var vi iväg på kursen, ligger lite efter resterande i hinderinlärning men det tar vi som det kommer ^^, Körde handling med framförbyten på två banor parallellt med varandra, grymt fokus från Helix och helt ok ändå för ringrostiga matte får jag säga. Så himla kul :D

Frida B
2016-11-26 23:01
#2

Åååååh så roligt med kurs! Själv planerar jag att gå en valpagilitykurs i februari, skulle vara så roligt :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

amandatherese
2016-11-27 07:49
#3

#2 Åh men så roligt, vi gick vår introkurs i agility i våras när Helix precis fyllt 1 :D Så vi har en hel del hinder kvar att prova på denna kursen ^^,

amandatherese
2016-12-12 23:46
#4

Tänkte uppdatera lite om hur det går på kursen. Vi har kört fyra tillfällen och har ett kvar, blivit mycket handling i denna kursen vilket är kul då det var flera år sedan jag körde banor med mycket handling i ^^, Helix är så sjukt taggad på kursen men sköter sig fint, matte har en hel del att slipa på samt att hon behöver träna upp konditionen, haha >.<

amandatherese
2016-12-19 09:49
#5

Ikväll är sista kurstillfället, var iväg igår på öppen agilityträning där vi körde slalom för tredje gången och där märker man verkligen att poletten börjar trilla ner :D Sen körde vi en liten bana med massa fart bara för att hundarna tycker det är kul att springa, haha ^^, Ska försöka få ihop någon liten film med klipp från de gånger kameran varit i farten :)

amandatherese
2016-12-19 13:38
Annons:
Upp till toppen
Annons: