Annons:
Etikettträning
Läst 832 ggr
Minmilou
2/1/17, 9:21 AM

Trögstartad hund

Tänkte kolla om det är någon mer som har en hund som är lite "seg" oftast är jag snabbare än hunden. Tips på hur man tränar upp farten? Vi brukar "tävla" med hinder på en rak linje. Något mer tips?

Annons:
Maja Misthill
2/23/17, 4:45 PM
#1

Beror på… Hur gammal är hunden, är han/hon lite fet eller? Min första hund var jätte seg men han var också lite gammal (9 år) så han gillade att ta det lugnt. Men vi började med morgon massage mellan 15-30 min och efter det fick han vila i 20 min och så gick vi ut och sprang en liten runda varje dag och då började han tillslut komma upp i fart och tillslut så var han snabb och var som en valp och efter att vi sprang fick han mer massage och sedan tränade vi

Jetaime
2/23/17, 4:59 PM
#2

Vad  har du för belöning och hur belönar du?

Hur ser det ut i starten? Sätter du hunden ner eller har du en "flygande start"?

Vad är det för ras och ålder på hunden?

Minmilou
3/3/17, 9:32 AM
#3

Har en isländsk fårhund på 5 år, han är inte tjock. Han har alltid varit en sån hund som inte gillat o springa direkt. Jag brukar ha han ståendes och sen bara springa. isländska fårhundar är inte så snabba i agility generellt. Jag kastar en leksak i slutet av banan då han ej får kampa.

Lojs
3/5/17, 2:05 PM
#4

Ta hjälp av en instruktör. Målsättningen är att hunden ska bli lika snabb som den är när den springer sitt snabbaste och busar. Springer den aldrig snabbare än vad den gör på banan så är det inte så mycket att göra. Men som instruktör har man många knep att testa och det blir helt olika beroende på vilken typ av hund och sådär, så det är svårt att tipsa över nätet (så länge det inte är något uppenbart som skada, för höga hinder eller övervikt såklart).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: