Annons:
Etiketttävling
Läst 857 ggr
Fisherling
3/21/17, 8:45 PM

Att klättra i klasserna.

Jag blir aldrig riktigt klok på hur man klättrar i klasserna i agility och hur man kvalar till SM individuellt. Jag måste leta och kolla upp hela tiden.

Skulle det kunna skrivas någon slags artikel om vad som krävs för att gå upp i klasserna, från klass 1 till klass 3 och sen hur man kvalar till SM?

Annons:
Frida B
3/21/17, 11:58 PM
#1

Challenge accepted 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fisherling
3/22/17, 4:07 PM
#2

Asbra! :D Kommer lägga den i bokmärkesmappen 😃

Jetaime
3/22/17, 8:29 PM
#3

Inte så svårt egentligen.

Klass 1 ag: 3 uppflyttningsresultat (15% som nollar får pinne)
Klass 1 ho: 3 uppflyttningsresultat

Klass 2 ag: 3 uppflyttningsresultet (10% som nollar får pinne)
Klass 2 ho: 3 uppflyttningsresultat

(Tar man 5 pinnar i respektive klass så får man även en titel AgD I, AgHD I, AgD II, AgHD II).

I klass 3 behöver man fyra pinnar i varje klass inom kvalperioden för att kvala till SM. Så eftersom varje kvalperiod är slut så börjar man liksom om igen.. (15% får SM-pinne). 

Sen Cert får den hunden som placerar sig bäst och är nolla (och inte redan fullcertad), certet kan vandra ner 10% så man kan ha tur att få cert även om man inte vinner så länge hundarna som placerat sig bättre redan är fullcertade :) Krävs tre cert för championat.

Jetaime
3/22/17, 8:31 PM
#4

För årets SM ligger kvalperioden mellan 16 maj 2016 - 14 maj 2017.

amandatherese
3/30/17, 12:20 PM
#5

Slänger in en liten fråga, är det inte ok så strunta i den :) Man behöver ju tre pinnar för att flytta upp till nästa klass men vad krävs för att få titeln för varje klass? Kommer det automatiskt när man fått sina tre pinnar eller krävs det något mer? Blir inte riktigt klok på vad jag läst på SAgik tävling.

Jetaime
3/31/17, 1:04 PM
#6

#5 Jag skrev det i mitt inläg också (#3). Man behöver fem pinnar i varje klass för titeln :) titeln registrerasregistrera sen automatiskt i hunddata när alla pinnarna/uppflyttningsresultaten är registrerade (kan dock ta ett par månader i vissa fall)

Annons:
amandatherese
3/31/17, 3:08 PM
#7

#6 Förlåt, läste för snabbt.. Tack!

Upp till toppen
Annons: