Annons:
Etikettträning
Läst 821 ggr
Candy123
2017-03-27 12:26

Hur lärde du in slalom?

Hur lärde ni in slalom? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Helena89
2017-03-27 17:07
#1

Jag har använt flera metoder. Jag började med allemetoden för jag trodde den var smart och skulle passa min hund. Det gjorde den inte. Då gick jag över och började med 2x2 och det gick bättre men jag tyckte det var svårt och långsamt. Jag testade sen också att använda bågar några gånger på hundklubben men jag tyckte det var mest krångel med dom och min hund fattade inte bågarna så jag la inte ner någon tid på dom eftersom jag ändå inte har det hemma. Så det slutade med att jag visade med händerna

IngaTrnqvist
2017-03-28 10:42
#2

2x2 med Brownie, är väldigt nöjd med hans slalom. Vet inte om jag kommer använda 2x2 eller allé med nästa hund dock.

Lojs
2017-03-28 10:46
#3

Jag har visat med händerna med alla mina hundar (har tränat upp ett tiotal som jag tävlat med). Jag har en teknik som gör att jag kan gå fort fram i träningen och ge hunden egen förståelse för vad den ska göra. Jag har testat ett gäng olika andra metoder, men trivs bäst med den här. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

amandatherese
2017-03-28 17:24
#4

Vi är mitt upp i inlärningen och kör med bågar :) Tog ett litet tag innan han fattade men nu börjar han få upp farten med bågar och det ska successivt plockas bort.

Jetaime
2017-03-29 12:10
#5

Jag började med skål och koppel. Någon satt med belöningen och jag höll emot med kopplet och lät henne tänka och släppte efter när hon gick rätt. Började med en port, belönade. Sen två, belöna osv. Sen efter det visade jag lite mer händerna.  (hade ärligt ingen aning om vad jag höll på med när det gäller slalomen med min första hund, så det blev lite av varje, men hon har en otroligt bra slalom idag och har aldrig haft några direkta problem. Förutom att ingen berättade för mig när jag gick nybörjarkursen att det var viktigt att gå på båda sidorna, så när vi helt plötsligt skulle köra slalom med mig till vänster om  så fattade hon iiiingenting först 😃)

Till nästa hund tror jag att jag kommer använda antingen bågar eller allé, men att ha hunden kopplad och låta den tänka med belöningen framåt funkar nog också ganska bra, så länge man har en hund med bra driv.. då är inte farten så viktig till en början..  Allén är ju bra också tex. för då kan man börja träna ganska tidigt iom dom bara springer i en "gång".. så vi får se vad jag bestämmer mig för.

Frida B
2017-04-03 07:23
#6

Till dobby kommer jag köra bågar :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Fisherling
2017-04-03 14:23
#7

Med Benji körde vi skål med godis och bågar.  Hans slalom blev aldrig riktigt bra.

Med Tinja har jag kört 2x2 och hon fick ett riktigt bra, självständigt och smidigt slalom på knappt 2 månader. 😃

[Springerpoo]
2017-04-03 19:34
#8

Körde allé med Gus och jag gillar verkligen hans slalom. Han är snabb och kan jobba självständigt. Han fattade även väldigt fort och det tog bara någon vecka sen så tog han slalomet när det stod rakt! På nybörjarkursen provade vi att ha bågar (han fuskade lite ibland) men han blev förvirrad och hoppade bara över de. Provade att skicka honom kanske två gånger men, nä, det var inte vår grej😛

Upp till toppen
Annons: