Annons:
Etiketttävling
Läst 1120 ggr
Jetaime
6/15/17, 11:12 AM

Agility(hopp)Champion!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett litet skrytinlägg, för jag är så stolt över min lilla röda! 
Igår på Falkensbergs BK fick Zuki sitt tredje hoppcert och kan numera även titulera sig SVENSK AGILITY(HOPP)CHAMPION.

För ca 10 veckor sen var Zuki inlagd på djursjukhuset efter en riktigt allvarlig livmoderinflammation där livmodern brustit och även orsakat bukhinneinflammation och det var osäkert om hon ens skulle överlever operationen och hade jag kommit in senare än jag faktiskt gjorde så hade jag troligtvis förlorat min bästa vän. Hon var dessutom parad, och jag förknippade inte alls symptomen med livmoverinflammation… Vi hade nästa precis kommit hem från Finland efter att ha varit och hälsat på hanen.. Så det blev en väldigt snabb vädning. 

MEN, hon återhämtade sig snabbt och läkte fort både på in- och ut-sidan och var snabbt tillbaka på banan igen. Eftersom det inte blev några valpar bestämde jag mig för att satsa på agilityn fullt ut istället. 

Vi har sedan hon kom tillbaka igen lyckats ta 7 SM-pinnar (varav en under gamla kvalperioden), 6 i hopp och en i agility (två på internationell tävling med stort startfält och otroligt många duktiga agilityekipage), och TRE hoppcert och därmed även vår första Championattitel! 

AgDI AgHDI AgDII AgHDII SV Ag(HOPP)Ch KORAD LPI RLDN RLDF Winsome Pack's Alabama Angel "Zuki". 

Nu satsar vi på att få rätt på kontaktfälten (vi har kommit en bra bit på vägen) så vi kan komma någonstans även i agilityklass också! Proud moma! 

(Bild från Hässleholms HU's internationella tävling förra helgen av Joakim Persson)

Annons:
Jetaime
6/15/17, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

<3

CayKantos
7/1/17, 9:43 AM
#2

Gratulerar!!!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
7/14/17, 4:09 PM
#3

#2 Tack så mycket:)

Frida B
7/25/17, 11:53 AM
#4

Shit vad bra jobbat, grattis!!!!! :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: