Annons:
Etikettträning
Läst 1251 ggr
Frida B
9/13/17, 7:24 AM

Öka fart i slalom

Tips på att öka farten i slalom? Hejar jag på honom hoppar han ur, han börjar bra men han blir långsammare och långsammare och tillslut är han så fokuserad på vad som händer efter att han går full on vallmode och kryper fram och stirrar på nästa hinder…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Sugar Mist
9/13/17, 3:24 PM
#1

Minska antalet stolpar tills hand behåller farten och sen lägg på stolpe på stolpe kanske är en ide?

-

Frida B
10/15/17, 10:19 PM
#2

Nu har hans fart ökat markant! Det jag gjorde var att jag dels tog 8 pinnar istället för 12, och satte på några bågar som hjälper. Sen körde jag så en gång, la på 4 pinnar till ganska snabbt vilket gick bra. Sen plockade jag succesivt av bågarna, tills jag hade ca 4 kvar. Då tog jag faktiskt bort alla, då han bara blev störd av dom. Nu har vi ett snabbt och fint slalom!

Just det! Ändrade hur jag var i slalomet också. Förut sa jag "slaaaaloooooommm". Nu säger jag (när han väl är i slalomet) "Jah jah jah jah" i takt med hur han tar slalomet, hjälpte enormt. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: