Annons:
Etikettallmänt
Läst 997 ggr
CelsiusT
10/22/17, 1:59 PM

Valp med vid sidan på agilitytävling

Finns det några regler som styr om valpar får vara med på agilitytävlingar? Jag har under detta året sett många valpar med på tävling så det slog mig, är det helt fritt fram att ta med små valpar även innan dom är fullt vaccinerade (Dvs innan 12v ålder?)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Lojs
10/22/17, 2:17 PM
#1

Innan de är vaccinerade får de egentligen inte vistas på tävlingsplatsen, men inte alla bryr sig om det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CelsiusT
10/22/17, 4:46 PM
#2

Finns det skrivet i några regler nånstans?

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
10/22/17, 4:52 PM
#3

Hittade skrivelsen i regleverket. Hund under 1 år ska vara vaccinerad vid lägst 10v ålder.

Medarbetare på westernridning.ifokus

smurfan-13
11/3/17, 10:15 AM
#4

Trodde det var 4 mån för valpar även på agilitytävlingar?

Frida B
11/11/17, 6:28 AM
#5

Tror det är upp till klubben som håller tävlingen att bestämma, men generellt sätt brukar jag inte se andra restriktioner än att hunden ska vara vaccinerad.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CelsiusT
11/14/17, 1:46 PM
#6

#4 Det står i regelverket att hundar får vara med från det att dom är vaccinerade, senaste sprutan tagen vid lägst 10v ålder.

#5 Jag skulle vilja påstå att det inte är upp till klubben/arrangören att bestämma eftersom det finns reglerat i regelverket.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Frida B
11/14/17, 9:06 PM
#7

#5 jo men det borde det väl vara. Antingen följer dom lägsta ålder för andra vaccinationen eller så sätter dom högre ålder.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CelsiusT
11/15/17, 4:28 PM
#8

#7 Jaha, du menar så. Ja det är klart att dom i inbjudan/PM kan gå ut med en högre lägsta ålder. Kan ju som exempel vara att tävlingen är på samma plats som en SKK-utställning och där gäller andra regler som det kan hända att agilityn kanske måste rätta sig efter.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: