Annons:
Etikettträning
Läst 1092 ggr
Frida B
12/6/17, 11:21 PM

Dobbys slalomprojekt

Nu under vintern kommer jag att dra igång ett litet slalomprojekt, vilket jag tänkte dokumentera här :)

Målet är att till våren skall vi ha ett mer självständigt slalom, stadiga ingångar och kunna byta både innan och efter.

Planen är att långsamt jobba upp störningarna. Jag tänker börja med att fokusera på ingångarna, och se till så att dom sitter. När dom väl sitter börjar vi lägga på störning och retningar i form av att jag skall kunna springa framåt mot nästa hinder utan att han hoppar ur slalom. Sedan, för att öka svårighetsgraden vill jag kunna vara bakom honom i slalomet, i de fallen vi skall svänga tillbaka efter slalom. 

Självklart filmar jag allt, både motgångar och framsteg :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
CayKantos
12/6/17, 11:36 PM
#1

Följer *Stalker*

Lycka till!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

guldtassar
12/8/17, 12:39 PM
#2

Det ska jag också följa! Vi tränar själva slalom, men för att kunna börja tävla. Så vi tränar ännu mycket grunder, men vill ha inspo så vi kan fortsätta utveckla slalom ännu mera :D

http://nouw.com/guldtassar

Frida B
12/12/17, 10:57 PM
#3

Första träningstillfället för projektet :) tränade på ingångar, tillslut satt det åt båda hållen och tror att poletten trillade ner!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
12/12/17, 11:02 PM
#4

Kul! :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CelsiusT
2/19/18, 9:47 PM
#5

Roligt med slalomträning. Jag älskar det. Ser att du är i agiliteam-hallen och tränar. Fionas slalom-kurs är grym, jösses vad vi utvecklats av den.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: