Annons:
Etikettträning
Läst 836 ggr
Jetaime
2018-03-18 20:04

Zukis running contacts.

Vi har varit lite fast i träningen pga att vi dels inte har haft möjlighet att träna och dels för att när vi väl tränat så har det bara gått riktigt dåligt. Jaaa…jag pratar då om svängar och hinderdiskriminering. Men igår var hon helt amazing på träningen. Inga supersvåra sektioner eller svängar, men BARA bra träffar. Nu jobbar vi på att få ännu tajtare fina svängar :)

Annons:
Fisherling
2018-03-19 16:23
#1

Du borde göra en tråd om när du börjar träna running med Xena så man får se hela förloppet på en helt grön hund! 😃

Jetaime
2018-03-19 16:27
#2

#1 Ja, det kan jag absolut göra sen när det är dags. Det kommer ju bli lite annorlunda eftersom att jag dels har mer erfarenhet och dels inte behöver träna om ett beteende som redan finns, vilket var det absolut svåraste i början med Zuki.
 
Men det finns även en hel del videos på min instagram (@drnraraa) under #projectzukisrunningcontacts om man vill se lite videos under Zukis RC-resa! :)

Fisherling
2018-03-19 16:51
#3

#2 Du får göra det så jag kan använda det till när jag får min valp 😂

Jetaime
2018-03-19 16:56
#4

#3 Haha ;) har du planer på att träna om Tinja också? :)

Fisherling
2018-03-19 17:18
#5

#4 Jaaaaag har funderat på det. Men det får vänta tills klass 3, om jag känner att vi har svårt att hävda oss rent tidsmässigt, eftersom vi förlorar sekunder på kontaktfälten.

Men nästa blir det running med från början!

Jetaime
2018-03-19 17:22
#6

#5 Svårare att träna om i klass tre dock ;) Men jag hade aldrig tränat om med Zuki om det inte varit för att vi inte hade ett fungerade beteende på tävling :P

Annons:
Fisherling
2018-03-19 17:37
#7

#6 Det känns jobbigt att försöka träna om :P Jag kan ju dock köra smygvarianten, att jag släpper henne direkt när hon kommer ner på kontaktfältet.

Upp till toppen
Annons: