Annons:
Etiketthinder
Läst 836 ggr
CelsiusT
4/12/18, 1:36 PM

Inköp av balanshinder?

Nu behöver jag lite hjälp. Vilka sidor finns det att beställa Balanshinder ifrån? Vill gärna ha många olika alternativ, googlat själv men vill vara säker på att jag inte missar nåt.

Varifrån har ni/er klubb/er träningshall köpt Balanshinder och är dom bra? Saknar ni något eller kunde något vara bättre? Isf vad? Ska man ha gummigranulat eller vad finns det annars för material som används idag?

Jag är ute efter Balanshinder till vår klubb, det ska såklart vara bra hinder som är godkända för tävling. Men vi har en väldigt tajt budget så billiga hinder är såklart väldigt bra/viktigt. 

Hindren kommer stå ute på grusplan på sommarhalvåret och inne i hall på vinterhalvåret. Eftersom vi i hallen inte kan ha hindren framme hela tiden så behöver hindren vara hyfsat lätta att flytta, fördel om dom går att flytta på själv men oftast är man ju ett gäng som tränar. Balansen som vi har idag är i delar, det gör det lätt att förvara på liten yta och går bra att bära fram själv (men den är tung så man är helst 2), nackdelen är att den inte är höj/sänkbar vilket ju hade varit en fördel. A-hindret vi har idag har hjul i ena änden men man behöver ändå vara två för att släpa fram hindret, det funkar helt okej men hindret är väldigt tungt. Vippen vi har idag har separata vikter, vilket är smidigt när man bär fram hindret själv. Nackdelen med hindren vi har idag är att dom är gamla och inte godkända för tävling, så vi behöver uppdatera oss, dock kanske vi inte har råd att köpa allt på en gång så bör gärna gå att uppdatera på sikt. Färgerna vi har på hinder idag är blå/gul, så det hade ju varit lite kul att fortsätta med det men inget måste.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: