Annons:
Etikettallmänt
Läst 1089 ggr
Frida B
5/16/19, 9:51 PM

Era klubbar

Hej! Vår klubb håller på att utveckla agilityverksamheten, men jag har lite idetorka. Så hur ser det ut hos er? Har ni tävlingar eller inte, inhägnat, träningsgrupper etc. Give me some inspo!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Lona
5/16/19, 10:09 PM
#1

Vilken är din hemmaklubb? (Jag kanske borde veta det, men det finns ju några att välja bland.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fisherling
5/19/19, 5:42 PM
#2

Vi har tävlingar på klubben, vi ska den 6:e Juni ha blåbärstävling och klubbens vision är att stänga gapet mellan träning och tävling. 

Vi har öppna träningar varje tisdagskväll, flertalet träningstävlingar, vi har tårtkalas för tävlingsekipage etc.

Vår plan är inhägnad med nät, väldigt uppskattat eftersom inte alla som börjar med agility har hundar som fungerar lösa eller med andra hundar.

Jojaton
5/28/19, 11:15 PM
#3

Min klubb (Hässleholm Hundungdom) har två inhägnade planer med dubbla uppsättningar av alla hinder förutom A-hinder, däck (ska dock införskaffas ytterligare ett) och långhopp. Ibland finns det även möjlighet att gränsa av ytterligare med nät.

Vi har precis startat upp träningsgrupper, en för klass 1-2 och en för klass 3 som träffas ungefär en gång i veckan, vi hjälps åt att bygga upp en bana och sen tränar vi ihop, ger varandra tips och så. Det är väldigt uppskattat! Om någon månad ska vi ha klubbkamp med brukshundsklubben, finns önskemål/planer för att anordna en blåbärstävling under året och i slutet av sommaren ska vi ha en stor tävling med klass 1 och 3 på lördagen och 2 och 3 på söndagen. Med jämna mellanrum brukar vi ordna föreläsningar om tex mental styrka, fysträning för hund osv, och vi försöker också få dit instruktörer för helgutbildningar då och då.

Johanna - Instagram

Fisherling
5/29/19, 10:31 PM
#4

#3 Du borde tipsa din klubb om tårtkalas för tävlingsekipage, vi har fått en hel drös nya sen vi började med det. Att bli firad med gratis tårta och kaffe för att man tävlar, oavsett resultat, verkar locka in många! 😃

Jojaton
5/30/19, 8:35 PM
#5

#4 Tårtkalas låter som något som är heeelt i min smak, haha 😁 men hur gör ni rent praktiskt? Hur ofta, hur bjuds man in osv? 😊

Johanna - Instagram

Fisherling
6/2/19, 5:35 PM
#6

#5 En gång per år är det, för alla som tävlat det gångna året. Läggs upp som ett event på FB :)

Annons:
Jojaton
6/2/19, 10:55 PM
#7

#5 Det ska vidarebefodras till resten, tack! 😃

Johanna - Instagram

Candy123
12/30/19, 10:18 PM
#8

Min klubb har ca 3 tävlingar per år, två mindre tävlingar på sommaren och en större på hösten/vintern då hyr vi en fotbollshall och har tävlingar över helgen.  Plus några inofficiella tävlingar 🙂 På inoff tävlingarna brukar klubben bjuda på något gott tex just hade vi en och då bjöds det på glögg och pepparkakor

Det finns möjlighet att träna i grupp en gång per vecka. När man gått nybörjarkursen får man möjlighet att träna själv i hallen. 

Utomhus har vi både en grusplan och en gräsplan (inte inhängnade) sedan har vi också en hall på 28*18m

Sedan kommer det ibland olika skolare och föreläsare nu under hösten har vi haft 2 föreläsningar om friskvård och massage och en helg med agility skolare. Nu i januari skall vi ha kurs i hopptecknik🙂

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Upp till toppen
Annons: