Annons:
Etiketthälsa
Läst 1317 ggr
Michaela-N
2013-09-17 17:29

Uppvärmning

Hur värmer ni upp era hundar innan ett lopp?

Annons:
mopsen12
2013-09-20 16:57
#1

Jag har aldrig tävlat med Sasha men inför agility kursen brukar vi springa, trava, köra snurra och spin (så att kroppen vrider sig åt olika håll) samt peppa upp henne eller vad man ska säga. Bus-springa och leka. 🙂

Beckibus
2013-09-20 17:15
#2

Tävlar inte än men innan träning är de:

En promenad i skogen, hoppa på stenar och stockar, dragkamp med varandra (lösa så dom springer och rastar sig samtidigt) sen får dom köra lite tunnlar och slalom sen kör vi.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

IngaTrnqvist
2013-09-20 17:22
#3

Tävlar inte ännu, men inför träning värmer vi upp med promenad, trick och enklare dogparkour.

Sugar Mist
2013-09-20 20:05
#4

Lite tempoväxlingar, rivstarter och trick så som buga, spinn, snurr m.m. gör vi innan träning, taggar honom även

-

[annajohannas]
2013-09-20 20:31
#5

Nu har jag aldrig tränat agility😞, men skall som sagt göra det med min lilla valp. Men jag har tränat bhp, och då har jag alltid stretchat, och gått och sprungit med hunden, så att hon blivit uppvärmd. Tack vare detta har jag aldrig haft någon skada på hunden. Så jag kommer att göra likadant när jag börjar med agility.

[Ebfotograf]
2013-09-23 12:40
#6

Är på tävlingen minst 1h innan start för att allt ska smälta in. Ett tag innan start så tar vi en kort rastrunda. Sedan taggar jag upp hunden med trix, kamp och tempoväxlingar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: