Annons:
Etikettoff-topic
Läst 921 ggr
Sasha W
2019-03-28 23:43

Testa Agility Med Chihuahua?

den senaste tiden har jag fått mer och mer ansvar över mammas hund och numera mer eller mindre är hon min. hon är 8 och ett halvt år.

dock så har min mamma inte alls varit en bra hundägare och knappt tagit hand om henne så när jag tog över henne hade hon inte gått en klok prommenad på över 3 år. så nu när jag har tagit över henne satsar jag på att hålla henne så aktiv som möjligt. iden började på min prao på ett Hund Rehab Gotland där hon som hade koll på oss nämnde olika sporter och aktiviteter man kan göra med sin hund. därav att jag fick reda på att det fanns. 

nu undrar jag om nån kan berätta för mig hur man lär sig själv och sin hund hur man gör. planerar inga tävlingar och så bara lite smått hemma för nöjet och aktivitetens skull (även om det vore kul att lära sig mer om det).

alla videos jag hittar är hundar som springer så fort man släpper dom…. rexi är ju inte sån utan hon gömmer sig helst bakom mig…. som sagt hon är en 8,5 årig chihuahua.

kom ihåg nu att jag är helt ny på detta och jag vet inte så mycket mer än att det heter agility och att det finns hinder…

så bomba gärna med information eller om någon vill tänka sig att vara mentor med sms kontakt, ett plus är ju om personen finns på gotland….

jag har erfarethet av kaninhoppning dock men det är ju inte samma grej lixom

Annons:
Cornelia Isaksson
2019-04-12 17:57
#1

Skriv inne på hundar iFokus också är mitt råd

Jojaton
2019-04-21 20:45
#2

Finns det en brukshundsklubb i närheten där du kan gå en nybörjarkurs? Alternativt om du kan hitta en instruktör som kan hjälpa dig med privatlektioner. Är hon lite försiktigare (vilket jag antar när du säger att hon gärna gömmer sig bakom dig) så är det viktigt att hon hela tiden får känna att hon lyckas, så att det bygger hennes självförtroende.

Johanna - Instagram

Frida B
2019-05-01 13:17
#3

Gå en kurs är min rekommendation! Vissa hundar är mer svårmotiverade än andra, en bra instruktör kan nog hjälpa er :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: