Annons:
Etiketttävling
Läst 696 ggr
Frida B
6/19/14, 12:15 PM

Anmäla utan att veta s/m/l?

Jag tänkte anmäla mig och Nimbus till Kungälv 9/8, men han är ju inte mätt än. Ska jag mäta honom själv och välja en storleksklass, även fast det är fel? Har nämligen för mig att han är runt 35 (-+3 cm för mätte inte bra alls…), gör det någonting att man anmäler fel eller ska jag låta en domare mäta honom innan? Jag är förvirrad.. 🤪

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Monstertassar
6/19/14, 1:45 PM
#1

Du anmäler till den du tror och om han mätts till annat tror jag nog du får starta i den andra klassen, men kanske sist eller så(vet en som trodde hunden var medium, men visade sig vara small och tror hon startade i small fast hon var anmäld till medium) . Vore mest logiskt om det vore så ;) Nu har jag dock en 65 cm hög hund så aldrig behövt oroa mig och domaren mätte henne inte ens så.

Kan återkomma efter att ha frågat henne!

Monstertassar
6/19/14, 1:50 PM
#2

Nu har jag fått svar och jag hade rätt!

När hunden är mätt på tävling och blir till den andra klassen så går du och säger till den klassen du egentligen var anmäld till att ni ska starta i annan storleksklass och stryker er där och går och säger till rätt storleksklass (detta måste du göra vid varje ny start, typ hopp och sen agility) och så startar ni sist.

Frida B
6/19/14, 2:39 PM
#3

Ah tack så mycket!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
6/19/14, 5:47 PM
#4

Han är större än Penny och Penny är på gränsen till medium(hon är small dock), skulle tro att Nimbus är medium.

-

Michaela-N
6/19/14, 6:35 PM
#5

Sätt honom i medium och så kan du byta till small efter inmätningen om det skulle vara så, det är inga problem.

Michaela-N
6/19/14, 7:03 PM
#6

Btw, knäpp fråga kanske, men vems namn skrev du under Ägare på tävlingsboken? Ditt eller Nimbus "riktiga ägares"?

Annons:
VStromberg
6/19/14, 11:26 PM
#7

Du har redan fått svar, men jag måste skriva att det är helt korrekt! Du anmäler till vad du tror, och blir han inmätt i en annan storleksklass så får du starta i den storleksklassen istället. :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Monstertassar
6/19/14, 11:26 PM
#8

Kan inflicka att jag skrev min mammas namn eftersom hon är ägare på ena hunden. De ber om ägarens namn på boken och det står klart och tydligt ''ägarens namn'' inte ''förare som tävlar hunden''. Det tittas ju inte i boken förutom när man skriver in pinnar och mäter hunden. De ropar inte precis upp ägarens namn och hunden vid start utan föraren som anmält sig till att köra hunden via SBKtävling och inte via boken. Sen finns de ju de som skriver sitt egna namn och inte är ägare bara för att, men det liksom gör väl inget så. Det kollas aldrig upp i alla fall, ägarens namn i boken är totalt meningslöst större delen om inget skulle hända.

Frida B
6/20/14, 11:28 PM
#9

Tack för svar! Har satt honom som medium nu, ska mäta honom ordentligt på tisdag. Jag tänker skriva hundens ägare och inte mig på boken :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Michaela-N
6/20/14, 11:31 PM
#10

#8 Jo jag vet vad det står, men tänkte på det eftersom Kenzos ägare aldrig någonsin kommer tävla med honom eller ha någonting över huvud taget att göra med agility så känns det konstigt att skriva hennes adress på boken, och ropa ut hennes namn i högtalarna om jag glömt att hämta ut boken om vi plockar pinne någon gång. Men nu är det skrivet med bläck så det får stå så 😃

CelsiusT
6/24/14, 1:27 PM
#11

#10 Skulle man inte kunna då lägga till förare inom parantes efter ägaren. Om det nu är så att ägaren aldrig är med på tävlingarna och det i princip bara är du som tävlar hunden. För det är ju som du säger att dom kan ropa ut ägarens namn om man glömt hämta ut boken tex.

Det namn och den adress man skriver på boken handlar väl mest om ifall man tappar bort boken? Eller tex glömmer den på tävling när man lämnat in den. Så egentligen spelar det väl ingen roll om det är ägarens namn eller förarens namn som står där? Nu vet jag inte varför ni inte äger era hundar ni tävlar med, om det har någon betydelse i sammanhanget.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: