Annons:
Etikettallmänt
Läst 523 ggr
L8sson
2014-08-12 23:47

Agility-Lilou

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi på agilityplanen och tränade, första gången för mig och Lilou tillsammans. Hon är bekant av vissa hinder sedan innan hos hennes förra ägare. Jag tränar även agility med min amstafftik som jag även har tävlat en gång med. 

Lilou är en chihuahua på 4 år. 

Tanken är agility med Lilou så vi testade lite hinder idag. Vi satte även upp 3 hinder efter varandra för att få lite fart. Det vi har problem med är att hon är nosig, så fort hon har fått en belöning så är hon ner i backen och tappar stinget lite. Men det kommer väl kan jag tänka mig. Hon tycker att hoppa över hinder inte är så party, så jag stod bara och shejpa att hon hoppar över. Jag fick hjälp att hålla henne och taggade henne över 3 hinder efter varandra och då fick hon lite eld i rumpan men annars så var det inte så mkt fart på henne. 

Jag använder godis som belöning, hon kampar med mig inomhus men inte utomhus. Det är något vi ska jobba på för det hade varit passande att kunna slänga en leksak som belöning. 

Tänkte skriva lite här hur det går för mig och Lilou i våran agilityträning! 

Lite tips hur jag kan få upp hennes aktivitet och fart mottages gärna :)

Annons:
Lojs
2014-08-13 00:01
#1

Den här artikeln har jag tipsat om tidigare här http://www.carpemomentum.nu/wp-content/uploads/2012/11/AGILITYM%C3%84SSIGHET-hemsida.pdf den kan vara till stor hjälp med en hund som behöver lite mer fart och fokus.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

L8sson
2014-08-13 00:09
#2

#1 tack!

Upp till toppen
Annons: