Annons:
Etikettinlärning
Läst 1825 ggr
Bello_O
2015-10-15 21:31

Byta från/mellan vänster-höger sida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har snubblat på ett litet problem med hunden. Det är så att om vi springer i en båge, och jag har hunden på vänster sida om mig, och sedan ska byta till höger då det blir en båge åt andra hållet så viiiill hon inte byta! Hon fortsätter vid vänster sida no matter what. (Det händer samma sak från höger till vänster)

Vi har försökt med både bak- och framombyten men på något vis lirkar hon sig till vänster ändå.

Har gjort ett par bilder för att tydligare visa vad hon gör. Första bilden är det som är "rätt" och andra vad som händer istället…

Hur ska vi göra för att hon ska hamna rätt? Jag kanske ska prova baklängeskedjning?

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
Sugar Mist
2015-10-16 13:42
#1

Tydlig handling med belöning på höger handen, det är svårt att förklara men har lite samma problem, så får vara supertydlig och nästan sätta handen i backen för att få honom att byta sida :)

-

Frida B
2015-10-18 00:23
#2

Vilken härlig beskrivning du har gjort! 😃

Har väl samma tips som #1, var övertydlig! Belöna på höger sida, gillar hunden leksak så kasta leksaken så att hunden måste springa åt höger… Förstår du vad jag menar haha?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Bello_O
2015-10-18 09:15
#3

Tack #1 och #2 !  Jag antar att jag får fortsätta försöka, meeen det känns omöjligt just nu. Jaja, det kommer väl antar jag…😃

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Lojs
2015-10-22 19:40
#4

Jag tycker grunden där är att träna först utan hinder så att hunden blir bekant med dina signaler utan störande hinder och full fart. Om du lade upp en film så skulle det vara lättare att tipsa. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Bello_O
2015-10-22 20:31
#5

#4 Tack, det ska jag göra! Ska se om jag kan få en film om någon dag:)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Upp till toppen
Annons: