Medlem för att tävla?
Hejsan! Jag undrar om man måste vara medlem i sin rasklubb för att få tävla i agility? Jag är inte intresserad av utställning och har därav inget intresse av att vara medlem i rasklubben för vår dansk-svenska gårdshund. Tidningen bläddrar jag knappt igenom.
Jag vill börja träna agility om ett halvår ungefär och undrar om det kommer påverka någonting i "agilityvärlden" om jag inte är med i rasklubben för vår ras?
Dum fråga kanske, men jag hittar inga svar på hemsidan och hittar ingen kontaktmail till dem heller. Men ni vet nog!

Tror absolut inte att du måste vara med i rasklubben. Däremot är det en bra idé att vara med i en länsklubb utöver SKK. Jag var tvungen att gå med i min länsklubb för att få ställa ut officiellt, kan tänka mig att det kan vara samma sak med andra tävlingar?
Sen är det alltid en bra idé att gå med i någon lokal hundklubb där du kan träffa andra hundägare och träna :D Jag är med i den lokala brukshundsklubben, väldigt roligt.

Nej, det behöver du inte. Du kan välja om du vill tävla för länsklubb, lokalklubb (eller lokal HU), rasklubb eller SAgiK.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#1 #2 Okej tack för svar! :D